15 Ιουν 2007

Συνέντευξη με τον... Sasa

- Θα ξεκινήσω με μια ερώτηση που θα ήθελαν να σου κάνουν πολλοί Έλληνες παίκτες του OGame...Τι είναι αυτό που κάνει τον "Sasa" διαφορετικό από τους άλλους παίκτες και τον φέρνει στην 1η θέση της κατάταξης, είτε παίζει σε ελληνικό, είτε σε ξένο σέρβερ;

Μου έχουν κάνει πολλοί αυτήν την ερώτηση. Ο κυριότερος λόγος όπως μπορείς να φανταστείς είναι οι ώρες που αφιερώνω στο παιχνίδι. Δεν είμαι κάποιος μάγος, ούτε έχω κάποιο μυστικό. Η συνταγή είναι απλή. Πολλές ώρες πάνω από τον υπολογιστή, προμελετημένες επιθέσεις, πολλά raids, προσεκτικό σώσιμο στόλου (fleet save), πολύ οργάνωση και τακτική (γενικά και στη ζωή μου είμαι πολύ οργανωτικός) αλλά το κυριότερο είναι ότι αυτό το παιχνίδι με πωρώνει. Είναι όπως τότε που έδινα Πανελλαδικές εξετάσεις και ήθελα συνέχεια να διαβάζω και όποτε δεν το έκανα είχα το μυαλό μου στο διάβασμα, έτσι και τώρα, είμαι δεν είμαι στον υπολογιστή, η σκέψη μου είναι στα καταδρομικά και στα καταδιωκτικά! Για αυτό όσοι θαυμάζουν τον Sasa και θέλουν να τον μιμηθούν ίσως θα πρέπει να σκεφτούν καλά αν αξίζει να θυσιάσουν τόσα πράγματα από την προσωπική τους ζωή για να πετύχουν μια πρωτιά σε ένα απλό παιχνίδι.


- Αρκετά από τα νέα μέλη του OGame.gr δεν σε γνωρίζουν και λογικά αναρωτιούνται γιατί σε αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι με σεβασμό και πολλές φορές με δέος. Θα ήθελες να μας πεις κάποια πράγματα από το ξεκίνημα σου; Πως μπήκε το μικρόβιο μέσα σου;

Πέρσι τον Σεπτέμβρη ένας πολύ καλός φίλος από τον στρατό, μου μιλούσε για κάποιο παιχνίδι με το οποίο είχε "φάει κόλλημα". Μου έλεγε για στόλους, πλανήτες και... πολλά ξενύχτια. Μου φαινόταν αστείο τότε, έως και παράλογο, να χάνεις τον ύπνο σου για ένα παιχνίδι.

Τελικά με έπεισε και άνοιξα έναν λογαριασμό στο νεοσύστατο τότε Universe 9 στο OGame.org. Ήταν αρχές Οκτωβρίου του 2006. Αυτός ήδη έπαιζε στο Universe 8 με επιτυχία. Θυμάμαι, πως τον λογαριασμό τον είχα ανοίξει από το εξωτερικό και δεν ήξερα τίποτα για αυτό το παιχνίδι. Όσο ήμουν στο εξωτερικό μάλιστα είχα δεχθεί αρκετές επιθέσεις από έναν γείτονα (ήταν και ο Sasa κάποτε φάρμα!).

Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα όμως, χωρίς να το καταλάβω εθίστηκα. Άρχισα να ανεβαίνω πολύ γρήγορα και να μαθαίνω μέσα από τα λάθη μου. Στο Universe 9 έπαιξα ένα μήνα περίπου και είχα φτάσει μέχρι την 25η θέση στην κατάταξη. Η μεγαλύτερη επιτυχία μου, ήταν η εκδίκηση που πήρα από κάποιο γείτονα (μπήκε σε κατάσταση διακοπών μόλις έχασε τα πλοία του) και το crash που έκανα σε κάποιον καλύτερο σε κατάταξη παίχτη, με το όνομα Saibot - τα έφερε η τύχη να συναντηθούμε σε άλλο Universe αργότερα...

Εκείνον τον λογαριασμό τον έδωσα σε κάποιον εντελώς άγνωστο που μου έστειλε μήνυμα ένα πρωινό!

Έκανα ένα μικρό διάλειμμα (τότε κατάλαβα ότι είχα εθιστεί και δεν μπορούσα μακριά από το παιχνίδι) και μετά τις παραινέσεις του φίλου, άνοιξα λογαριασμό στο Universe 8. Ήταν τέλη Νοεμβρίου. Μπορεί να ξεκινούσα σε ένα uni που είχε δυόμιση μήνες ζωή αλλά αυτήν τη φορά γνώριζα το παιχνίδι.

Η πορεία μου από κει και μετά είναι γνωστή στους περισσότερους. Πολλά crashes, πολλά war hits, πολλά TOP 10 HOF's, πολλές φιλίες. Βέβαια εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι οφείλω πολλά και στην συμμαχία που είχα ενταχθεί [Hellas], όπως και σε Έλληνες εκτός συμμαχίας. Οι περισσότερες μάχες που είχα δώσει ήταν αποτέλεσμα συνεργασιών αλλά την δόξα την έπαιρνε αδίκως μόνο ο "Sasa".

Κατάφερα και "έπιασα" κορυφή στην κατάταξη μέσα σε τέσσερις μήνες και παρέμεινα εκεί για άλλους τέσσερις, δημιουργώντας έναν "απίστευτο" λογαριασμό για τα δεδομένα του Universe 8. Χωρίς υπερβολή εκείνος ο λογαριασμός μπορούσε να σταθεί άνετα ακόμη και στο Universe 1.

Η [Hellas] αποτελούσε ένα φόβητρο και είχαμε γίνει μπορώ να πω "κατεστημένο" στο Universe. Δυστυχώς όμως όλες οι μεγάλες αυτοκρατορίες "πέφτουν από μέσα", έτσι και εμείς "πέσαμε" με τον ίδιο τρόπο. Κρατάω όμως τα καλά και δεν μετανιώνω για τίποτα. Η μόνη πικρία που έχω είναι ότι η αποχώρηση μου, δεν ήταν επιλογή μου, όπως θα είναι εδώ στο ελληνικό!


- Αναφέρεσαι στη συμμαχία σου και σε συνδυασμένα χτυπήματα. Δηλ. επιβεβαιώνεις πως πρόκειται για ομαδικό παιχνίδι. Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η συμμαχία στην εκπαίδευση και στην πορεία ενός παίκτη στο παιχνίδι;

Το OGame μπορεί να είναι ατομικό παιχνίδι και να υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί στις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους, αλλά ουσιαστικά είναι ένα ομαδικό παιχνίδι. Πάντα ήμουν της άποψης ότι ένα συνδυασμένο χτύπημα κάνει ευτυχισμένους περισσότερους παίχτες.

Μπορεί ήδη να γνώριζα το παιχνίδι καλά όταν μπήκα στην [Hellas] αλλά εκεί έμαθα περισσότερα και βελτιώθηκα. Η σημαντικότερη προσφορά μιας συμμαχίας είναι ότι σε φέρνει επαφή με άλλα παιδιά και "πολεμάς" για έναν κοινό σκοπό και ιδέα. Μέσα από μια ενεργή συμμαχία και ένα ενεργό φόρουμ ένας νέος ή έμπειρος παίχτης μπορεί να κερδίσει ή να δώσει αντίστοιχα πολλά. Ειδικά στο Σύμπαν 1 που υπάρχει το ACS, το να ανήκεις σε μια συμμαχία είναι επιτακτική ανάγκη. Εξάλλου θα ήταν πολύ βαρετό να βρίσκεσαι σε ένα αχανές σύμπαν εντελώς μόνος σου...


- Να σε παω σ' άλλα μονοπάτια τώρα και να σου θέσω μια ερώτηση σχετική με το ελληνικό ogame. Συμφωνείς με τον αποκλεισμό των μη ελληνόφωνων παικτών στο Σύμπαν 1;

Ωραία ερώτηση... Νομίζω ότι ο αποκλεισμός των μη ελληνόφωνων παιχτών ήταν λάθος. Είναι σαν να έρχονται πελάτες στο καινούργιο σου μαγαζί και να τους διώχνεις. Ο αποκλεισμός αυτός σίγουρα στοίχισε στο σύμπαν μας και θα φανεί αυτό περισσότερο στο μέλλον. Όταν μπήκα στο ελληνικό ogame παρατήρησα ότι υπήρχαν πολλοί Τούρκοι. Δεν καταλαβαίνω τον λόγο να τους αποκλείσουμε όταν αυτό θα μπορούσαμε να το κάνουμε χρησιμοποιώντας τα πλοία μας. Έτσι τους εξαφανίσαμε και από το Universe 8... Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό να επιτραπεί στο μέλλον η είσοδος μη ελληνόφωνων παικτών και κατά πόσο θα επιλέξουν το μαγαζί μας ξανά.


- Αν υποθέσουμε πως η είσοδος μη ελληνόφωνων ήταν τέτοια, που θα ήταν το 80% των χρηστών, τι θα είχε το ελληνικό OGame για να προσελκύσει έλληνες παίκτες;

Η ελληνική γλώσσα από μόνη της είναι ένα κίνητρο για πολλά παιδιά που δεν γνωρίζουν καλά αγγλικά να έρθουν εδώ. Έτσι θα έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή στο φόρουμ και θα μπορούν να δημοσιεύουν μηνύματα άφοβα. Επίσης η επιτυχία ενός Universe εξαρτάται από τον αριθμό των ενεργών παιχτών. Για αυτό η καλύτερη περίοδος για ένα σύμπαν είναι οι πρώτοι έξι μήνες. Αν είχαμε από την αρχή πολλούς ξένους παίχτες εδώ, πιστεύω αυτό θα μας ένωνε και πολλά παιδιά που είχαν "κόψει" το OGame (όπως εγώ) θα είχαν έναν επιπλέον λόγο να παίξουν στο ελληνικό και να βοηθήσουν στο αυτονόητο, δηλαδή την κυριαρχία στο ελληνικό σύμπαν.

Φαντάζομαι ότι με 50% Τούρκους εδώ και διάφορους άλλους, το σύμπαν θα αποκτούσε μεγαλύτερη ζωντάνια και ήδη τώρα που μιλάμε θα είχαμε αρκετούς πολέμους. Οι Τούρκοι με "βοήθησαν" αρκετά στην αρχή να ανέβω και στεναχωρήθηκα που δεν τους διώξαμε από το σύμπαν μας πολεμώντας τους, αλλά με την εφαρμογή των κανονισμών.


- Είσαι γενικά υπέρ των αλλαγών στο παιχνίδι; Πρόσφατα εισήχθη ένα νέο σκάφος, το Θωρηκτό Αναχαίτισης και έχουν γίνει μικρές βελτιώσεις σε αρκετά επιμέρους πράγματα.

Ναι είμαι υπέρ των αλλαγών. Παλιότερα είχα προτείνει να καταργηθεί η χωρητικότητα φορτίου των κατασκοπευτικών στελεχών. Πραγματικά αυτό το μέτρο βοήθησε το παιχνίδι και ειδικά τους αδύναμους παίχτες. Προτιμότερο βέβαια θα ήταν να είχαν μεταφορική ικανότητα αλλά να μην μπορούν να πάρουν πόρους σε ενδεχόμενη επίθεση, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα...

Το Θωρηκτό Αναχαίτισης είναι ένα πολλά υποσχόμενο πλοίο. Πιστεύω ότι θα το λατρέψουμε! Απομένει να το δούμε και στην πράξη. Το άσχημο είναι ότι μας τα θαλάσσωσαν λίγο με τα rapidfire των πλοίων αλλά δεν πειράζει. Αρκεί που κάνουν αλλαγές και μας δείχνουν ότι ενδιαφέρονται για το παιχνίδι.


- Θα ήσουν δηλαδή υπέρ και μιας εισαγωγής των Αξιωματικών στο ελληνικό OGame Δεν φοβάσαι πως κάποια στιγμή θα μπορεί κάποιος να αγοράζει δεξιότητες (skills) που αλλιώς θα έπρεπε να έχει μοχθήσει πολύ για να αποκτήσει;

Κοίταξε, αυτό το μέτρο είναι καθαρά κερδοσκοπικού χαρακτήρα και η εταιρεία απλώς κοιτάει το συμφέρον της. Αλλά θα σου πω το εξής. Αν δεν είχε τιμωρηθεί όλη η [Hellas] με τον γνωστό τρόπο, εγώ σαν Παναγιώτης θα αγόραζα αυτές τις δεξιότητες. Αν ξέρεις να τις εκμεταλλευθείς, τότε η βοήθεια είναι τεράστια. Είναι μεγαλύτερη και από pushing! Αλλά μετά την τιμωρία δεν πρόκειται να δώσω ούτε 1 σεντ σε αυτήν την εταιρεία. Τίποτα παραπάνω.


- Ποιο πιστεύεις πως θα είναι το μέλλον του OGame.gr; ...και πιο ειδικά θα ήθελα να μάθω την πρόβλεψη σου για το Σύμπαν 1.

Μόλις έμαθα την δημιουργία του ελληνικού, μπόρεσα να αντισταθώ μόνο δύο ημέρες. Την τρίτη ημέρα άνοιξα λογαριασμό. Έχει γίνει μια απίστευτη προσπάθεια και αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά που εργάστηκαν και εργάζονται για αυτό το αποτέλεσμα.

Το ότι ένας βετεράνος σαν και εμένα οδηγήθηκε στην ενεργό δράση πιστεύω ότι σημαίνει πολλά ...και αυτόν τον δρόμο ακολούθησαν και άλλοι. Ένας λόγος που γύρισα είναι για να επιβραβεύσω την προσπάθειά των παιδιών αυτών και για να στηρίξω όσο μπορώ το ελληνικό σύμπαν. Το σίγουρο είναι ότι δε θα συνεχίσω για πολύ ακόμη στην ενεργό δράση, αλλά πιστεύω ότι αυτή η σύντομη επιστροφή μου θα βοηθήσει αυτήν την προσπάθειά. Ίσως στο μέλλον να βοηθήσω έξω από τα γήπεδα...

Το μέλλον θα ήταν πολύ καλύτερο αν δεν υπήρχαν όλες αυτές οι τιμωρίες (και αναφέρομαι στις τιμωρίες για "μη αποδεκτή ip") αλλά παρόλα αυτά βλέπω πολλούς νέους παίχτες να ανοίγουν λογαριασμούς και θέλω να είμαι αισιόδοξος. Αξίζει να προσπαθήσουμε τουλάχιστον.


- Θα αλλάξω κάπως το κλίμα και θα σε ρωτήσω κάτι πιο προσωπικό.
Συχνά ακούω παίκτες όταν να αναφέρονται στο όνομα σου, να λένε πως σε είχαν "δάσκαλο". Φυσικά κάποιοι εννοούν "ίνδαλμα" ή "παράδειγμα", αλλά κάποιοι ίσως και να είχαν την τύχη να σε έχουν στο πλευρό τους. Εσύ ποιόν θεωρείς το "δάσκαλο" σου και φυσικά, θα ήθελα να μάθω αν βλέπεις κάποιους παίκτες σήμερα σαν "μαθητές" σου...

Ο δάσκαλός μου είναι ο Mr Spok. Ξεκίνησε το OGame στο Universe 8, δύο μήνες περίπου πριν από εμένα. Τυγχάνει να είμαστε και φιλαράκια. Παρόλο που αυτός είναι Θεσσαλονίκη και εγώ μεταξύ Αθήνας και Ρόδου τα λέμε συχνά (αν και κανονικά θα έπρεπε να του είχα κόψει και την καλημέρα μετά από αυτό που μου έκανε).

Δεν ξέρω αν ο μαθητής ξεπέρασε τον δάσκαλο, αλλά πιστεύω ότι σίγουρα θα είναι περήφανος για όλα αυτά που πέτυχα στο Universe 8. Όπως περήφανος είμαι και εγώ για πολλά παιδιά που συνεργάστηκα και έμαθαν μερικά πραγματάκια και από εμένα.

Τώρα με φέρνεις σε δύσκολη θέση αν μου ζητάς ονόματα και σίγουρα θα ξεχάσω αρκετούς. Αλλά δεν θα μπορούσα να παραλείψω τους Διόσκουρους Profhths και Kerberos (Χάρης) που ξεκίνησαν στο Universe 8 αρκετά μετά από εμένα και η πορεία τους ήταν και είναι εντυπωσιακή. Ειδικά τον Profhths (Γιώργο) τον είχα υπό την προστασία μου. Έτυχε και ήταν μόνο 3 ηλιακά συστήματα απόσταση από εμένα.

Μια μέρα δέχομαι ένα μήνυμα: "Ρε φιλαράκι έχεις να στείλεις τίποτα ορυκτά;" Έτσι ξεκίνησε η γνωριμία μας. Κατά καιρούς με απειλούσε ότι θα με κρασάρει με τα 100 καταδρομικά του (εγώ τότε μπορεί να είχα και 3.000 - 4.000 αλλά κατάφερα να επιβιώσω).

Λίγο αργότερα εμφανίστηκε η επόμενη γενιά Διόσκουρων και είχαμε την τύχη να βρεθούν μέσα στην [Hellas]. Ο Daredevil (Νίκος) και ο Kassianos (Βασίλης). Τον Daredevil τον έβγαλε κοντά μου και γνωριστήκαμε μετά το κρασάρισμα που έφαγε από τον No2 παίχτη του Universe 8. Ειδικά δε θα ξεχάσω την πρώτη απόπειρα phalanx hit που έκανε. Είχε πολύ γέλιο, αλλά το αποτέλεσμα ήταν "χειρουργείο". Κλείδωμα στόλου στα 2 sec και καπάκι τα δικά μου recs στο 1 sec και τα δικά του στα 2 sec! Ένας μεγάλος παίχτης γεννιόταν εκείνη την νύχτα!

Υπάρχουν και παιδιά που δεν μπορώ να πω ότι ήμουν δάσκαλός τους αλλά είχαμε αρκετές συνεργασίες και ο ένας βελτίωσε τον άλλο, οπότε ο όρος δάσκαλος ή μαθητής σε αυτήν την περίπτωση δεν υφίσταται. Θα μπορούσα να δεχτώ ότι ενέπνευσα αρκετό κόσμο από τον τρόπο που σκεφτόμουν και χτυπούσα και ίσως κάποιοι να πήραν κάποια στοιχεία μου, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ τον όρο δάσκαλος. Θα ήταν άδικος για όλους μας. Εξάλλου οι περισσότεροι που θα αναφέρω είναι παλιότεροι από εμένα στο χώρο του OGame. Απλώς έτυχε να παίξουμε μαζί την ίδια περίοδο στο ίδιο Universe και να "μεγαλουργήσουμε".

Δεν θα μπορούσα να παραβλέψω τον biz (Τάσο), εξαιρετικός χαρακτήρας με πολλά κοινά στον τρόπο σκέψης εντός και εκτός OGame. Για μία περίοδο είχαμε σκορπίσει τον θάνατο δημιουργώντας πολλά "σκουπίδια". Τον Megas Aleksandros (Μήτσος), όσο είχε δευτέριο αποτελούσε έναν διαρκή κίνδυνο για όλους τους εχθρούς του. Ήταν ο νταής της γειτονιάς, τα έβαζε με όλους και με όλα, δεν καταλάβαινε από κατατάξεις παιχτών (το "scan and fly" του ταιριάζει γάντι). Γεννημένος δολοφόνος...

Tον geolamia (Γιώργος), στην περιοχή του πραγματοποίησα πολλά χτυπήματα, τον Seagull (Γιώργο) που είχαμε άψογη συνεργασία και πολλές επιτυχίες, αλλά μας τον έκλεψε η μαμά πατρίδα. Τον gms (Γιώργος), Zeus (Φίλιππο), τον Panos72 (Πάνος) τον Lucky που αποτελούσαν την ομάδα κρούσης της συμμαχίας. Με τους gms, Zeus και Panos72 είχαμε πολλά κοινά στοιχεία στον τρόπο παιχνιδιού μας ενώ με τον Lucky το κοινό μας ήταν η τρέλα! Ο gms ήταν το γούρι μου. Όποτε έστελνε recs είχα 100% επιτυχία. Μπορείς μετά να μην γίνεσαι προληπτικός;

O Dellodas (Σπύρος), o Lans (Σταύρος) που ανέβασε τον πήχη με τα εξαιρετικά του χτυπήματα, o Mirmidonas που είχε το θράσος να μου επιτεθεί καταστρέφοντάς μου 9.000 πλοία (να παρακαλάς να μην σε πετύχω στο ελληνικό...), ο robetrix (Σταμάτης) που αυτός είχε το θράσος να μου επιτεθεί στο ελληνικό, o OMADA E με την στρουμφίτα της συμμαχίας μας, ο RAG (Δημήτρης), o RoadRunnerGR (Πέτρος), ο Χάρης που με βοήθησε πολλές φορές με το φεγγάρι του, (ας με συγχωρέσει, δε θυμάμαι το ψευδώνυμό του), o Nettos (Κώστας) που ήταν ο μετρ στο κρασάρισμα των γιοτάδων, ο ManitοuGr (Θανάσης), ο astakos (Βασίλης) ο οποίος είναι ένας από τους καλύτερους Έλληνες παίχτες, ο c0yote (Άρης) που η ανιδιοτελής βοήθειά του ήταν σημαντική, ο intefix, ο asvos, ο StevePaulJobs από τα ευγενικότερα παιδιά του ogame, ο filip που ήταν ο πρώτος σύμμαχος που έκανε death star, o deorum με τα απολαυστικά του post και πολλοί άλλοι…

Για τελευταίο αφήνω τον θρυλικό Kosh (Δημήτρη), που μαζί κάναμε απίστευτα πράγματα και τον θεωρώ έναν από τους κορυφαίους OGame παίχτες.


- Διακρίνω ένα κλίμα απογοήτευσης σ’ αυτούς που ασχολούνται με το OGame και νομίζω παρασύρει και τους νέους παίκτες. Πιστεύεις πως έχει κλείσει ο κύκλος των browser games ή είναι ο απόηχος από την κούραση της πρώτης γενιάς.

Το OGame, είναι ένα πολύ απαιτητικό παιχνίδι. Για να μπορέσεις να ανέβεις ψηλά χρειάζονται πολλές θυσίες. Αυτό πολλές φορές κουράζει και έτσι αναπόφευκτα βγάζει από πολλούς την απογοήτευση που μου λες. Πολλές φορές από την κούραση παίρνουμε αποφάσεις που αργότερα, μετανιώνουμε.

Πολλοί έχουν παρατήσει έναν λογαριασμό και μετά από μερικές μέρες ανοίγουν έναν νέο και ξεκινούν από το μηδέν. Δεν περνούν λίγες μέρες και ξανακάνουν το ίδιο λάθος. Από τον τρόπο που παίζει κάποιος μπορείς να καταλάβεις σε ένα μεγάλο βαθμό και τον χαρακτήρα του. Από την αντίδραση του σε μία ήττα, σε μία νίκη, σε ένα σκαν, σε μία πρόκληση. Είναι ο καθρέφτης της ζωής μας και μέσα στο παιχνίδι βγάζουμε τον αληθινό μας εαυτό.

Είναι ένας διαρκής αγώνας επιβίωσης με λίγο ύπνο, πολύ άγχος, πίεση και μεγάλο ανταγωνισμό. Κάτω από όλες αυτές τις συνθήκες ο καθένας μπορεί να σπάσει και να καταρρεύσει. Θέλει μεγάλη δύναμη και αντοχή για να μπορέσεις να αντεπεξέλθεις σε όλες αυτές τις δυσκολίες, δηλαδή όπως συμβαίνει και στην πραγματική ζωή.

Ο κύκλος των browser games δεν νομίζω ότι έχει κλείσει. Όσοι έχουν κολλήσει αυτό το μικρόβιο θα είναι φορείς για πάντα. Aπλώς θα τους εκδηλώνεται όποτε ο οργανισμός τους δεν διαθέτει καλό ανοσοποιητικό σύστημα...
Φάρμακο για να χτυπηθεί ο ξενιστής δεν έχει βρεθεί ακόμη. Όταν βρεθεί θα σας το πω...

Δεν υπάρχουν σχόλια: